Postponed. New date coming soon
Koen Kloosterhuis (1994) vraagt zich af hoe de natuurlijke wereld zich verhoudt tot de kunstmatige schepping van de mens en in welke mate zijn eigen identiteit van buitenaf wordt gevormd. “Ik kwam er al snel achter, dat ik wilde dat mijn werk geen ding in de wereld was maar een plek’, aldus Kloosterhuis. ‘Ik wilde dat mensen zich in mijn werk konden bevinden.” In zijn onderzoek is het huis van zijn vader vaak een vertrekpunt. Voor A realm of intimate power (second nature) (2018) keek hij naar het woonhuis als een collage. Een logische verzameling voor wie erin opgroeit, maar feitelijk een artificieel bij elkaar gebrachte opeenstapeling van spullen die samen een omgeving vormen. In een cirkel van houten vloerdelen ligt een kleurrijke vogel naast kauwgomballen en blokken. Het is natuur tegenover cultuur. Feitelijk hebben ze niets met elkaar te maken, maar in de context van zijn vaders huis horen ze bij elkaar. (Esther Darley)
Koen Kloosterhuis (1994) vraagt zich af hoe de natuurlijke wereld zich verhoudt tot de kunstmatige schepping van de mens en in welke mate zijn eigen identiteit van buitenaf wordt gevormd. “Ik kwam er al snel achter, dat ik wilde dat mijn werk geen ding in de wereld was maar een plek’, aldus Kloosterhuis. ‘Ik wilde dat mensen zich in mijn werk konden bevinden.” In zijn onderzoek is het huis van zijn vader vaak een vertrekpunt. Voor A realm of intimate power (second nature) (2018) keek hij naar het woonhuis als een collage. Een logische verzameling voor wie erin opgroeit, maar feitelijk een artificieel bij elkaar gebrachte opeenstapeling van spullen die samen een omgeving vormen. In een cirkel van houten vloerdelen ligt een kleurrijke vogel naast kauwgomballen en blokken. Het is natuur tegenover cultuur. Feitelijk hebben ze niets met elkaar te maken, maar in de context van zijn vaders huis horen ze bij elkaar. (Esther Darley)